Задача-розминка
Числові ребуси – це завдання, в яких треба відновити цифри у буквеному записі арифметичної дії.
Однаковим буквам відповідають однакові цифри, різним буквам відповідають різні цифри.
Іноді числові ребуси записують за допомогою геометричних фігур.
Дано порожню клітинкову таблицю 3х3. Заповнити її всіма цифрами, крім 0, так щоб по горизонталям, по вертикалям, по діагоналям була однакова
сума.
Обговорення отриманих результатів між групами.
Зрозуміло, що треба додати усі цифри та отримати 45. Це число розділити на 3 отримати 15. Отже сума
по горизонталям, по вертикалям, по
діагоналям рівна 15. Середнє серед цих цифр, це 5, повинно стояти в центральній клітинці. Тоді в сусідній з нею клітинках повинні стояти непарні цифри. В кутових клітинках повинні стояти парні числа. Знайшовши один такий набір можна отримати ще вісім таких квадратів за допомогою повороту
навколо центральної клітинки.
Числові ребуси – це завдання, в яких треба відновити цифри у буквеному записі арифметичної дії.
Однаковим буквам відповідають однакові цифри, різним буквам відповідають різні цифри.
Іноді числові ребуси записують за допомогою геометричних фігур.
1)додати
ЛІНІЯ
ЛІНІЯ
ЛІНІЯ
ЛІНІЯ
ФІГУРА
ЛІНІЯ = 7 4
3 4 5 , Фігура = 1 4 8 6 9 0
2)додати
КНИГА
КНИГА
КНИГА
2)додати
КНИГА
КНИГА
КНИГА
НАУКА
ВІДПОВІДІ:
ВІДПОВІДІ:
Книга =28375 , НАУКА = 85125
3)
додати
КОРЖ
БОРЩ
ОБІД
ВІДПОВІДІ:
БОРЩ =2657 АБО
3651
КОРЖ = 6895
АБО 4681
ОБІД =
4)додати
ПЛЯЖ
ШЛЯХ
ХВИЛЯ
Відповіді:
ПЛЯЖ = 3894
ШЛЯХ = 6308
ХВИЛЯ =
Головоломка: Назвіть два числа, кожне з яких складаються тільки з двох одиниць та володіють властивістю: сума двох чисел рівна їх добутку.
Відповідь: 11 та 1,1.11·1,1= 11+ 1,1 = 12,1
2*2=2+2=4.
Задачі на кмітливість.
Задача 1. Впишіть цифри, крім 9 та 0, в клітинки фігури так, щоб послідовні числа не виявились по сусідству по горизонталі та по вертикалі.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
5
|
|
|
|
7
|
1
|
8
|
2
|
|
|
|
4
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Задача
2. Записати трьома п’ятірками та арифметичними діями такі цифри: 1, 2, 4, 5.
Відповідь: 55-5=(5:5)5=1,
(5+5):5=2, 4=5-(5:5),
5=5+5-5=5*(5:5).
Задача 3. Записати трьома двійками та усілякими арифметичними діями над ними такі цифри: 1, 2,3, 4, 5. (наприклад, 4 =(3:3)+3, але вам треба це робити з двійками).
Практична частина
заняття.
Завдання для вироблення
умінь та навичок використовувати
знання
Завдання для обговорення в групах.
Задача 1. У заданій неправильній рівності ХІ + І =
Х не треба
перекладати сірники, але як зробити цю правильної.
Розв’язання. Перевернути
її знизу вгору. Отримаємо, Х=І+ІХ.
Задача 2. У заданій неправильній рівності Х- І = І треба перекласти сірник, але так, щоб зробити цю рівність правильної.
Розв’язання. Знак мінус поставити одиницею на початок. Отримаємо
множення одиниць.
І Х І = І.
Задача 3. У заданій буквеній рівності
ПЛЯЖ+ШЛЯХ=ХВИЛЯ треба замінити букви цифрами, але так, щоб зробити цю рівність правильної і при цьому однаковим буквам відповідають рівні цифри, а різним буквам відповідають нерівні цифри.
Розв’язання. 3894+6895=10789, або 5687+4681=10368.
Задача 4. У заданій буквеній рівності
БОРЩ+КОРЖ=ОБІД треба замінити букви цифрами, але так, щоб зробити цю рівність правильної і при цьому однаковим буквам відповідають рівні цифри, а різним буквам відповідають нерівні цифри.
Розв’язання. 3651+2657=6208, 2657+ 3651=6308.
Задача 5. У заданій буквеній рівності СИР+РИС=ЇЖА треба замінити букви цифрами, але так, щоб зробити цю рівність правильної і при цьому однаковим буквам відповідають
рівні цифри, а різним буквам відповідають нерівні цифри.
Розв’язання. 273+372=645, або 293+392=685.
Задача 6. У заданій буквеній рівності
РАК+БУГ=РІКА треба замінити букви цифрами, але так, щоб зробити цю рівність правильної і при цьому однаковим буквам відповідають рівні цифри, а різним буквам відповідають нерівні цифри.
Розв’язання. 152+973=1025.
Задача 7. Прямокутник 5х2, розрізати на
квадрат та чотири рівних трикутники так, щоб з них можна було скласти квадрат.
Задача 8. Прямокутник 6х4, розрізати на
квадрат та вісім рівних трикутники так, щоб з них можна було скласти правильний восьмикутник.
Немає коментарів:
Дописати коментар