Математичний заочний КОНКУРС «ЗОЛОТИЙ ПЛЮСИК-2015»
ЗАВДАННЯ
ДЛЯ УЧНІВ 6-7 КЛАСІВ
Перша частина завдань
1. Вантаж масою 33 т перевезли трьома автомобілями
вантажопідйомністю 3, 5 і 9 тонн, використавши усі автомобілі. На скільки
більше поїздок зробив
5-тонний автомобіль, ніж 3-тонний?
А. Однаково. Б. На 1. В. На 2. Г. На 3.
2. Автомат щохвилини число,
що висвітило ся на його екрані, множить
або ділить на 2 чи на 3. Зараз на його екрані
число 18. Яке число не може бути рівно через годину
на його екрані?
А. 54. Б. 72. В. 243. Г. 48.
3. Швидкість теплохода за течією на стільки більша від його швидкості проти течії, на
скільки його швидкість проти течії більша від швидкості течії. Знайдіть відношення швидкостей руху за течією і проти течії.
скільки його швидкість проти течії більша від швидкості течії. Знайдіть відношення швидкостей руху за течією і проти течії.
А. 3:1. Б. 5:3. В. 3 : 2. Г. 4 : 3.
4. 37 пенсіонерів організували турнір з доміно.
Групи по 4 особи у кожній формуються за
жеребом. Ті, хто не потрапили в жодну з груп,
у наступний тур проходять без гри. У кожній
партії беруть участь дві команди по 2 особи.
Турнір відбувається за олімпійською системою:
команда, що програла, вибуває. Якщо
залишається менше чотирьох учасників, то в партії беруть участь дві особи. Турнір
триває до виявлення одноосібного переможця. У скільки турів пройде турнір і скільки учасників переходять у наступний тур без гри?
А. 6 і 10. Б. 7 і 11. В. 6 і 11.
Г. 7 і 12.
5. З шухляди, де лежать три білі кульки, тричі навмання виймають кульку, фарбують у чорний колір і повертають у шухляду. Кульку можна фарбувати кілька разів, причому пофарбована
кілька разів кулька нічим не відрізняється
від кульки, пофарбованої один
раз. Скільки варіантів витягування кульок і при скількох із них у шухляді буде рівно одна
біла кулька?
раз. Скільки варіантів витягування кульок і при скількох із них у шухляді буде рівно одна
біла кулька?
А. 9 і 6. Б. 27 і 6. В. 27 і 18. Г. 9 і 3.
6. У першості району з футболу бере участь
6 команд. Кожна команда з
кожною іншою зустрічається двічі. За перемогу присуджується три очки, за нічию – одне
очко, за поразку 0 очок. Який максимальний
розрив в очках може бути між учасниками
змагання, що зайняли сусідні місця?
А. 26. Б. 22. В. 16. Г. 14.
7. Під час епідемії грипу занедужало 40 %
населення. Епідемія не
зашкодила здоров'ю 92
% всього населення. Який відсоток тих, хто захворів, не уник ускладнень?
А. 8 %. Б. 20 %. В. 4 %. Г. 25 %.
8. На клітчастому папері
намальовано прямокутник, що складається з 36 клітинок. Яку найбільшу кількість вузлів (точок перетину горизонтальних
і вертикальних ліній) може він мати?
А. 78. Б.
74. В. 72. Г. 50.
9. Нехай а, b – довжини відрізків ОА та ОВ прямої. Чому дорівнює
довжина відрізка AВ?
А. a + b. Б.а-
b. В. b – а.
Г. Інша відповідь.
10. Застосовуючи до деякого
числа в довільному порядку рівно три дії: множення на
З, ділення на 3, додавання 3, можна одержати тільки числа 10; 12; 18. Яке число мали
спочатку?
З, ділення на 3, додавання 3, можна одержати тільки числа 10; 12; 18. Яке число мали
спочатку?
А. 8. Б. 9. В. 10. Г. 12.
11. На полиці лежать уперемішку три пари коричневих і дві пари чорних рукавичок однакових за
розміром. Яку найменшу кількість рукавичок слід взяти з полиці в темряві, щоб одержати пару рукавичок одного кольору?
А. 4. Б. 5. В. 6. Г.
7.
Ñ
|
12. Маємо «шахову» дошку розміром 4x4 . Пішак стоїть у куті і за один
хід може перейти на одну клітинку по вертикалі або по горизонталі.
У скількох клітинках він може «закінчити свій шлях», побувавши по
одному разу в кожній клітинці?
А. У 4. Б. У 5. В. У 8. Г. У 9.
13. Яку найбільшу кількість трикутників з вершинами в семи даних
точках, жодні три з яких не лежать на одній прямій, можна побудувати так, щоб
будь-які два трикутники мали тільки одну спільну вершину?
А. 6. Б.
7. В. 8. Г. 9.
14. Два моторні човни відходять від протилежних
берегів затоки і перетинають її перпендикулярно до берегів. Швидкості човнів
сталі, але в одного більша, ніж у другого. Човни зустрічаються
один з одним на відстані 360 м
від найближчого берега. Досягши свого берега, вони відразу вирушають назад. На зворотному шляху вони зустрічаються в 200 м від іншого берега. Якою є ширина затоки?
А. 560 м . Б. 1080 м . В. 600 м . Г. 880 м .
15. Аркуш паперу склали вчетверо (навпіл, а потім знову навпіл), прокололи в двох
місцях, розгорнули і через кожні дві утворені точки провели пряму. Скільки прямих при
цьому вийшло?
місцях, розгорнули і через кожні дві утворені точки провели пряму. Скільки прямих при
цьому вийшло?
А. 28. Б. 18. В. 10. Г.
Інша відповідь.
Друга
частина завдань
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
..
|
..
|
..
|
..
|
1. Тарас пропонує Богданові підкинути тричі
гральний кубик, на гранях якого написані числа від 1 до 6, і обіцяє,
перебуваючи в іншій кімнаті, відгадати, які числа з'явилися на верхній грані
кубика. Тарас просить Богдана до кількості очок, що випали при першому
підкиданні, збільшеної вчетверо, додати 5, знайдений результат помножити на 5,
до добутку додати подвоєне число очок, що випали при другому підкиданні,
знайдений результат знову помножити на 5 і додати число очок, що випали при
третьому підкиданні. Після того як Богдан повідомляє Тарасові результат, той
називає кількості очок, що випали при кожному підкиданні. Як він це робить?
2. Чому
дорівнює сума чисел у n-ому
рядку «арифметичного квадрата»?
3. В одному
під'їзді дружно мешкають 4 хлопчики і 4 дівчинки. На Новий рік кожен хлопчик
купив подарунки двом дівчаткам, а кожна дівчинка – трьом хлопчикам. Чи обов'язково знайдеться така
пара, що складається з хлопчика і дівчинки, які купили подарунки один одному?
4. Власник
крамниці підрахував, що за результатами роботи за рік він зазнав невеликих
збитків. Аналізуючи роботу крамниці, він з подивом виявив, що за результатами
роботи будь-яких 7 днів підряд крамниця мала прибуток. Чи може таке статися?
5. На столі
є 6 квадратів, позначених цифрами 1, 2, 3, 4, 5, 6. Гравцю пропонується покласти
на деякий із квадратів будь-яку суму грошей і
після цього кинути три гральні кубики. Якщо номер квадрата, на якому лежать гроші, випадає хоча б на одному з кубиків, то гравець одержує а(n + 1) грн, де а – покладена на квадрат сума грошей, n – кількість кубиків, на яких випав номер обраного квадрата. Якщо номер квадрата не випав на жодному з кубиків, то гроші забирає хазяїн атракціону.
У кого в цій грі більші
шанси на виграш – у власника атракціону чи в гравця і наскільки
вони великі? Скільки відсотків від
загальної суми ставок в середньому становить дохід власника атракціону?
6. На гранях кубика можна написати числа від 1 до 6. Дві сусідні грані називаються спо
рідненими, якщо на них написані сусідні числа (наприклад, 4 і 5). Напишіть числа так, щоб було дві пари споріднених граней. Чи може кубик не мати пари споріднених граней? Чи може кубик мати рівно одну пару споріднених граней? Скільки пар споріднених граней може мати кубик?
рідненими, якщо на них написані сусідні числа (наприклад, 4 і 5). Напишіть числа так, щоб було дві пари споріднених граней. Чи може кубик не мати пари споріднених граней? Чи може кубик мати рівно одну пару споріднених граней? Скільки пар споріднених граней може мати кубик?
7. Група
туристів повинна взяти продукти, розфасовані в однакові пакети так, щоб кожен
ніс однакову кількість пакетів. Спочатку дали кожному по 12 пакетів, але один
пакет виявився «зайвим». Але коли санінструктора звільнили від обов'язку
нести продукти, інші одержали пакети порівну. Скільки було туристів і скільки
пакетів, якщо кожен може нести не більш ніж 15 пакетів?
8. Шестеро
учнів одержали за збір урожаю фруктів премію, з якої кожен половину вніс у
спільну касу. При цьому кожен вніс цілу кількість гривень, не меншу від 6 і не
більшу від 12. Кирило вніс більше від Петра, Ганна більше, ніж Галина, Галина
більше, ніж Петро, а Петро більше, ніж Ірина. Федір вніс більше від Ганни,
Ганна більше від Кирила. Ганна внесла на 2 грн менше, ніж Федір, а Петро на 2
грн більше, ніж Ірина. Скільки грошей одержав кожен учень?
9. Чи можна
суму 1 + 2 + 3 + ... + 2008 розбити на 4 рівні за кількістю групи доданків
так, щоб суми чисел, які входять до кожної групи, були однаковими?
10. З набору гир з масами 1,
2,..., 81 г загубилася гиря масою 15 г . Чи можна 80 гир, що залишилися, розкласти на дві купки по 40 гир у кожній так, щоб маси купок були однаковими?
Математичний
КОНКУРС «ЗОЛОТИЙ ПЛЮСИК-2008»
Дорогі друзі!
Запрошуємо Вас взяти участь у математичному безкоштовному заочному
конкурсі «Золотий плюсик -2015», який проводять для учнів 4-9-х класів
Відкритий математичний форум при Вінницькому ліцеї № 7.
Участь у
конкурсі можна розглядати як підготовку до математичних олімпіад, які відбудуться у 2014 та 2015 роках.
Конкурс
«Золотий плюсик -2015» – заочний. Призери будуть нагороджені дипломами, а також одержать
пільги під час навчання у Вінницькому ліцеї № 7.
Завдання
конкурсу складаються з двох частин. Розв'язання задач першої частини зводиться
до вибору правильної відповіді із запропонованих. Пам'ятайте, шо серед
наведених відповідей завжди є правильна і вона тільки одна. Якшо Вам здається,
що правильної відповіді немає, виберіть
букву Д - правильної відповіді немає. Обрані відповіді необхідно записати на окремому
аркуші паперу. Кожному завданню відповідатиме буквене позначення правильної
відповіді.
Розв'язання
завдань другої частини необхідно оформити в зошиті з усіма необхідними
поясненнями і обгрунтуваннями. Вкажіть номер задачі і наведіть її розв'язання.
Підбиваючи підсумки, журі буде враховувати обгрунтованість міркувань, повноту
розв'язань, їх оригінальність.
Розв'язання
задач необхідно оформити в МS Word, зберегти з
форматом текстового документа і надіслати не пізніше, ніж 25 травня 2015 року на електронну скиньку vinnser@gmail.com
Перший аркуш формат А4, на якому вкажіть:
·
прізвище та ім'я, по-батькові учня;
·
домашню адресу учня з
поштовим індексом і телефон;
·
клас та навчальний заклад;
·
прізвище, ім'я і по батькові Вашого вчителя
математики;
·
два конверти з марками для УКРАЇНИ із
зазначеними на них (у колонці «Кому») Вашою домашньою адресою з поштовим
індексом, щоб ми повідомили Вас про отримання Вашої роботи та результати її
перевірки.
Немає коментарів:
Дописати коментар