Задачі першого етапу відкритої
математичної олімпіади для учнів
5- х класів
1.
Із сірників
складено невірну рівність: XXX + XIV = XV.
Перекладіть одного сірника так, щоб рівність
стала вірною.
(однакові цифри замінені однаковими літерами, а різні цифри – різними літерами).
3.
Скільки
семицифрових чисел можна скласти із цифр 0 та 1?
Відповідь обґрунтувати.
4.
Розташувати на шаховій дошці 8 ферзів так, щоб вони не
били один одного.
( Ферзь ходить на будь-яку кількість клітинок
по горизонталі,
вертикалі та діагоналі).
5.
На дошці написали приклад на множення.
Двійошник Михайлик виправив в
прикладі 2 цифри. Отрималось 4 · 5 · 4 · 5 · 4 = 2247.
Відновіть приклад і поясніть як
ви
це робили.
Задачі другого етапу відкритої
математичної олімпіади для учнів 5 класів
6. Яка магічна сума числового магічного квадрата "НАСІК" на сумах рядків та стовпців?
Складіть алгоритм утворення такого магічного квадрату із натуральних чисел від 1 до 64.
Складіть алгоритм утворення такого магічного квадрату із натуральних чисел від 1 до 64.
7. Обхід конем усієї шахової дошки
Якого кольору клітинки після парного ходу, де стоїть кінь?
Якого кольору клітинки після непарного ходу, де стоїть кінь?
Чому кольори початкової клітинки і кінцевої клітинки
відрізняються під час ходу коня на шаховій дошці?
8. Розгляньте шахові дошки А та Б для гри трьох учасників гри у шахи. Правила гри аналогічні тим, які використовують у звичайних класичних шахах? Як варто грати у шахи на трьох вам, як гравцеві, що хоче тільки перемоги, домовляючись з одним із гравців чи самостійно без жодних домовлень?
Шахова дошка А
Шахова дошка Б.
9. Розгляньте шахову дошку для гри 6-стьох учасників гри у шахи. Правила гри аналогічні тим, які використовують у звичайних класичних шахах? Як варто грати у шахи на 6-стьох вам, як гравцеві, що хоче тільки перемоги, домовляючись з одним із а) 4-гравцями; б)3-гравцями; в) двома гравцями чи самостійно - без жодних домовлень?
10. Шахи на 6-кутній дошці з шестикутними клітинками. Фігури ходять за правилами класичної гри в шахи. Укажіть найкращий перший хід білих і адекватну, найкращу відповідь чорних фігур! Поясніть і обгрунтуйте свою відповідь.
Третій етап відкритої математичної олімпіади в 5 класах
ВІДПОВІДІ:
1
XXX – XIV = XVI.
2
Ответ: 824 + 824 = 1648 и 849
+ 849 = 1698. Очевидно, що Т > 4 (інакше сумма буде трицифровим
числом) і парна цифра,
так як вона остання цифра суми двох рівних чисел. Отримуємо 4 варіанти. 6«И»3 +
6«И»3 = 1«О»36, 6«И»8 + 6«И»8 = 1«О»86, 8«И»4 + 8«И»4 = 1«О»48 и 8«И»9 + 8«И»9
= 1«О»98. Тоді є два розв’язки: 824 + 824 =
1648 и
849 + 849 = 1698.
3
64. На першому місці може стояти тольки 1. На другому місці –
або 0, або 1. Отже, для перших двох цифр – 2 варіанти. Для кожного із варіантів на третьому місці
може стояти або 0, або 1. Тоді для перших трьох цифр –
4 варіанти. Аналогічно для перших чотирьох цифр – 8 варіантів, для 5 цифр – 16 варіантів, для 6 цифр – 32 варіанти, а для 7 цифр - 64.
4
Можна, наприклад так
5
Відповідь:
4 · 5 · 4 · 7 · 4 = 2240 або 4 · 7 · 4 · 5 · 4 = 2240.
В отриманому прикладі три співмножники парні, отже, у початковому прикладі хоча б один теж був парним. Тому і добуток був парним числом , тобто остання цифра добутку була змінена была. Таким чином, зліва змінили
не більше однієї цифри. Тому, в початковому прикладі зліва були і п’ятірки, і четвірки, а закінчувався добуток на 0.
Запис числа 4 · 5 · 4 · 5 · 4 = 1600
відрізняється від запису 2240 больше на одну цифру. З цього робимо висновок, що один із співмножників виправлений. Якщо виправлена четвірка, то добуток
повинен ділитися на
4 · 4 · 5 · 5 = 400, а 2240 на 400 не
делиться, так що виправлялась одна із п’ятірок.
Немає коментарів:
Дописати коментар