Другий етап Всеукраїнської олімпіади юних математиків 2012 р.
Завдання
8 клас
- На сторонах АВ, ВС,АС правильного трикутника АВС зі стороною З см позначили точки L, К, М відповідно, так, що LВ = КС = АМ = 1см. Доведіть, що трикутник КLМ правильний.
- При яких цілих m значення виразу буде натуральним числом?
- 20 % родин міста X, які мають кішок (хоча б одну кішку), також мають і собак (хоча б одного собаку). 25% родин цього міста, що мають собак, також мають і кішок. 20% не мають ані кішок, ані собак. Знайти відсоток мешканців міста, що мають, як кішок, так і собак. Відповідь обґрунтуйте.
- Доведіть, що кількість 2013-цифрових чисел, складених з цифр 1, 2, З, 5 — парна
- Усі точки площини пофарбовано в 4 кольори, причому кожен колір використовується. Чи обов’язково знайдеться пряма, що містить точки принаймні трьох різних кольорів?
На виконання завдань відводиться 4 години
Другий етап Всеукраїнської олімпіади юних математиків 2009 р.
Завдання
8 клас
1. При яких значеннях m рівняння
mx – 2008 =
m -2008x і 2009x = m – 2008x
мають спільний корінь?
2. Модуль значення
виразу 3x + 1
не перевищує 5. Скільки різних цілих
значень може набувати значення виразу 8x + 7?
3. Є 100
карток, у кожної із яких одна сторона чорна, а друга – біла. Усі ці картки
лежать на столі білою стороною догори. Петрик спочатку перевертає 50 карток, потім якісь 60 карток, а потім ще якісь 70 карток. В кінцевому
результаті усі 100 карток виявилися перевернутими чорною стороною догори. Скільки карток
були перевернутими три рази? Вкажіть усі можливі відповіді і доведіть, що інших
немає.
4.
Іванко і Марічка живуть у висотному будинку, на кожному поверсі якого по 10 квартир. Номер поверху
Іванка дорівнює номеру квартири Марічки, а сума номерів їх квартир дорівнює 239. Який номер квартири, в
якій живе Іванко? Відповідь обґрунтуйте.
5. У довільному
5-кутнику ABCDE проведено усі діагоналі. В
утвореній діагоналями п’ятикутній зірці ABCDE відомо, що кут АСЕ =
куту ADB і кут DBЕ = куту BEC. Відомо також, що BD=CE. Доведіть, що кут АСD = куту ADC.
Другий етап Всеукраїнської олімпіади юних математиків 2010 р.
8 клас
Другий етап Всеукраїнської олімпіади юних математиків 2010 р.
8 клас
1.У краплю води, де знаходилися
1000 бактерій, посадили один вірус. Після цього кожну хвилину стало відбуватися
наступне: кожен вірус знищував по одній бактерії, після чого кожна бактерія
ділилася на дві бактерії, а кожен вірус – на два
віруси. Чи вірно, що через деякий час не залишиться жодної бактерії?
2. Кожний з чотирьох гномів – Беня, Веня, Євген, Сеня – або завжди говорить правду, або завжди бреше. Ми
почули таку розмову. Веня – Бені: «Ти
брехун». Євгену
– Веню: «Сам ти
брехун». Сеня – Євгену: «Та обидва вони брехуни, (подумавши) втім, і ти теж». Хто з них говорить
правду?
3. Усередині опуклого 10-кутника відзначили 10 точок і розбили його на трикутники з вершинами в цих точках і
вершинах 10-угольника. Чи може при цьому вийти 30 трикутників?
4. По кругу стоять числа 1, 2. 3, 4, 5, 6, 7, 8. Дозволяється узяти будь-які два сусідні числа і
замість них записати на їх місця середнє арифметичне цих чисел. Чи можна,
повторивши багато раз цю операцію, отримати 8 однакових чисел?
5. Послідовні непарні числа згруповані таким чином: (1) (3,5) (7,9,11) (13,15,17,19) ...
Знайдіть суму чисел в сотій групі.
На виконання роботи виділяється 4 годин и.
Використання записників і калькулятора не дозволяється.
Кожна задача оцінюється в 7 балів
Загальні критерії оцінювання завдань наведено в таблиці.
7
|
Повне правильне розв’язання
|
6-7
|
Повне правильне розв’язання. Є невеликі недоліки, які в цілому не впливають на розв’язання.
|
5-6
|
Розв’язання в цілому вірне. Однак воно містить ряд помилок, або не розглянуті окремі випадки, але може стати правильним після невеликих виправлень або доповнень.
|
4
|
Правильно розглянуто один з двох (більш складний) істотних випадків, або в задачі типу «оцінка-приклад» вірно отримана оцінка.
|
2-3
|
Доведені допоміжні твердження, що допомагають у розв’язанні задачі.
|
0-1
|
Розглянуто окремі важливі випадки за відсутності розв’язання (або при помилковому розв’язанні).
|
0
|
Розв’язання неправильне, просування відсутні. Розв’язання відсутнє.
|
Не можна зменшувати кількість балів за те, що розв’язання занадто довге. Виправлення в роботі (закреслення раніше написаного тексту) також не є підставою для зняття балів. У той же час будь-як завгодно довгий текст розв’язання, що не містить корисних просувань, повинен бути оцінений в 0 балів.
Немає коментарів:
Дописати коментар