субота, 19 липня 2014 р.

10 клас. ІІ етап математичної олімпіади

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики

10 клас

*1*
Обчислити
а31 – 74a30 + 74a29 - ...+74a17 – 74a16 + 73a15 + 15, якщо а = 73

*2*
В колі зі радіусом  R провели хорду і паралельно до неї дотичну. З кінців хорди на дотичну опустили перпендикуляри. Обчислити найбільш можливий периметр одержаного прямокутника.

*3*
Доведіть, що серед 160 осіб знайдуться, принаймні, 4 особи, дні народження яких припадають на один і той самий тиждень високосного року, що починається  з понеділка?
  *4*
Чи існує трикутник, сторони і кути якого  утворюють дві арифметичні прогресії?

*5*
 Через вершиу С прямого кута трикутника ABC  проведено пряму CD, перпендикулярну до його площини. AD  = a,   BD  = b,   CD  = c. Знайти медіану СM трикутника ABC.   



                                              10 клас

  1. У рівнобедрений трикутник АВС з основою АС вписано коло, центр якого віддалений від вершини В трикутника на 51 см, а точка дотику ділить бічну сторону на відрізки, довжини яких відносяться як 8:9, рахуючи від вершини кута при основі. Знайдіть площу цього трикутника.
  2. Функцію f(х) здано як суму нескінченно спадної геометричної прогресії:прогрессия
                a) Знайдіть значення f(1)
                б) Побудуйте графік функції у = f(x).
  3. Усі точки площини пофарбовано в 4 кольори, причому кожен колір використовується. Чи обов’язково знайдеться пряма, що містить точки принаймні трьох різних кольорів?
  4. Чотири відрізки з довжинами a,b,c,d  такі, що з будь-яких трьох з них можна скласти трикутник. Довести, що з відрізків ab+cd, ac+bd і ad+bc також можна скласти трикутник.
  5. У Кіри та Андрія разом 2012 цукерок. Кожну хвилину одночасно Андрій віддає Юрі половину кількості своїх цукерок, а Кіра – усі свої цукерки. Якщо в Андрія стає непарна кількість цукерок, то процес припиняється. Доведіть, що такий процес не може продовжуватися нескінченно довго.
На виконання завдань відводиться 4 години


10 клас

на виконання роботи надається 4 астрономічні години


1. Нехай х1, х2  - корені рівняння х2 + ах + а = 2005. При якому значенні а  сума х12 + х22  буде найменшою?

2. Розв’язати рівняння:
1+ а + а2+… + ах = (1 + а) (1 + а2) (1 + а4) (1 + а8) (1 + а16) (1 + а32)
, де х  - натуральне число.

3. Сума відстаней від внутрішньої точки паралелограма до прямих, на яких розташовані сторони паралелограма, дорівнює середньому арифметичному довжин його сторін. Знайти кути паралелограма.

4. Розв’язати рівняння  (х – {x})0,5 - (х – [x])0,5 = 2/3  , де [x] - ціла частина числа x, а  {x}= x –[x] - дробова частина числа .

5. Цілі числа a, b, c  є послідовними членами геометричної прогресії. Довести, що рівняння aх2 + bх - c = 0 не має цілих коренів.



На виконання роботи виділяється 4 години.
Використання записників і калькулятора не дозволяється.
Кожна задача оцінюється в 7 балів 

Загальні критерії оцінювання завдань наведено в таблиці.
7
Повне правильне розв’язання
6-7
Повне правильне розв’язання. Є невеликі недоліки, які в цілому не впливають на розв’язання.
5-6
Розв’язання в цілому вірне. Однак воно містить ряд помилок, або не                        розглянуті окремі випадки, але може стати правильним після невеликих                         виправлень або доповнень.

4
Правильно  розглянуто один з двох (більш складний) істотних випадків,                      або в задачі типу «оцінка-приклад» вірно отримана оцінка.

2-3
Доведені допоміжні твердження, що допомагають у розв’язанні задачі.

0-1
  Розглянуто окремі важливі випадки за відсутності розв’язання (або при                       помилковому розв’язанні).

0
Розв’язання неправильне, просування відсутні. Розв’язання відсутнє.



 Не можна зменшувати кількість балів за те, що розв’язання занадто довге. Виправлення в роботі (закреслення раніше написаного тексту) також не є підставою для зняття балів. У той же час будь-як завгодно довгий текст розв’язання, що не містить корисних просувань, повинен бути оцінений в 0 балів.










Немає коментарів:

Дописати коментар