Завдання ІІ етапу Всеукраїнської
олімпіади з математики
10 клас
*1*
Обчислити
а31 – 74a30 + 74a29 - ...+74a17 – 74a16 + 73a15
+ 15, якщо а = 73
*2*
В колі зі радіусом
R провели хорду і
паралельно до неї дотичну. З кінців хорди на дотичну опустили перпендикуляри.
Обчислити найбільш можливий периметр одержаного прямокутника.
*3*
Доведіть, що серед
160 осіб знайдуться, принаймні, 4 особи, дні народження яких припадають на один
і той самий тиждень високосного року, що починається з понеділка?
*4*
Чи існує
трикутник, сторони і кути якого утворюють
дві арифметичні прогресії?
*5*
Через вершиу С прямого кута трикутника ABC проведено пряму CD, перпендикулярну до його площини. AD = a, BD = b, CD = c. Знайти медіану
СM трикутника ABC.
10 клас
- У рівнобедрений трикутник АВС з основою АС вписано коло, центр якого віддалений від вершини В трикутника на 51 см, а точка дотику ділить бічну сторону на відрізки, довжини яких відносяться як 8:9, рахуючи від вершини кута при основі. Знайдіть площу цього трикутника.
- Функцію f(х) здано як суму нескінченно спадної геометричної прогресії:a) Знайдіть значення f(1)б) Побудуйте графік функції у = f(x).
- Усі точки площини пофарбовано в 4 кольори, причому кожен колір використовується. Чи обов’язково знайдеться пряма, що містить точки принаймні трьох різних кольорів?
- Чотири відрізки з довжинами a,b,c,d такі, що з будь-яких трьох з них можна скласти трикутник. Довести, що з відрізків ab+cd, ac+bd і ad+bc також можна скласти трикутник.
- У Кіри та Андрія разом 2012 цукерок. Кожну хвилину одночасно Андрій віддає Юрі половину кількості своїх цукерок, а Кіра – усі свої цукерки. Якщо в Андрія стає непарна кількість цукерок, то процес припиняється. Доведіть, що такий процес не може продовжуватися нескінченно довго.
На виконання завдань відводиться 4 години
10 клас
на
виконання роботи надається 4 астрономічні години
1. Нехай х1,
х2 - корені рівняння х2 + ах + а = 2005. При якому
значенні а сума х12 + х22 буде найменшою?
2. Розв’язати рівняння:
1+ а + а2+…
+ ах = (1 + а) (1 + а2) (1 + а4) (1 + а8)
(1 + а16) (1 + а32)
, де х -
натуральне число.
3. Сума відстаней від внутрішньої точки
паралелограма до прямих, на яких розташовані сторони паралелограма, дорівнює
середньому арифметичному довжин його сторін. Знайти кути паралелограма.
4. Розв’язати рівняння (х – {x})0,5 - (х – [x])0,5 = 2/3 , де [x] - ціла частина числа x, а {x}= x –[x] - дробова частина числа .
5. Цілі числа a, b, c є
послідовними членами геометричної прогресії. Довести, що рівняння aх2 + bх - c = 0 не має цілих коренів.
На виконання роботи виділяється 4 годин и.
Використання записників і калькулятора не дозволяється.
Кожна задача оцінюється в 7 балів
Загальні критерії оцінювання завдань наведено в таблиці.
7
|
Повне правильне розв’язання
|
6-7
|
Повне правильне розв’язання. Є невеликі недоліки, які в цілому не впливають на розв’язання.
|
5-6
|
Розв’язання в цілому вірне. Однак воно містить ряд помилок, або не розглянуті окремі випадки, але може стати правильним після невеликих виправлень або доповнень.
|
4
|
Правильно розглянуто один з двох (більш складний) істотних випадків, або в задачі типу «оцінка-приклад» вірно отримана оцінка.
|
2-3
|
Доведені допоміжні твердження, що допомагають у розв’язанні задачі.
|
0-1
|
Розглянуто окремі важливі випадки за відсутності розв’язання (або при помилковому розв’язанні).
|
0
|
Розв’язання неправильне, просування відсутні. Розв’язання відсутнє.
|
Не можна зменшувати кількість балів за те, що розв’язання занадто довге. Виправлення в роботі (закреслення раніше написаного тексту) також не є підставою для зняття балів. У той же час будь-як завгодно довгий текст розв’язання, що не містить корисних просувань, повинен бути оцінений в 0 балів.
Немає коментарів:
Дописати коментар